Obavijest o korištenju kolačića

Internetska stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i praćenje statistike posjete.

Više o tome
Jezik:

VULKANIZERSTVO - SERVIS
TRGOVINA - AUTOPRAONICA
Košarica » Količina:

0


Iznos:

0,00

Konfigurator felg

        


Savjeti

Objašnjenje oznaka na pneumaticima

Za objašnjenje klikni na broj

1 4 3 2

1. Dimenzija pneumatika

Dimenziju pneumatika predstavlja promjer i širina pneumatika te veličina naplatka na koji se pneumatik može ugraditi.

Primjer: 235/40 R 18

235 - širina pneumatika u mm
40 - prosječan razmjer pneumatika (razmjer između visine i širine prosjeka pneumatika)
R - pneumatik s radijalnom karkasom
18 - promjer naplatka (u colima)

2. Najveća dozvoljena brzina

Vozač smije voziti tom brzinom da vozilo cijelo vrijeme može kontrolirati i zaustaviti ispred prepreke, koju može očekivati na putu. Pritom najveća dozvoljena brzina vozila znači najveća deklarirana brzina vozila. Ako vozilo ima deklariranu brzinu 240km/h, takvo vozilo mora biti opremljeno najmanje pneumaticima brzinske kategorije V, koja dopušta brzinu do 240km/h. Brzinska sposobnost vozila označena je abecednim simbolom brzine.

S - do 180 km/h
T - do 190 km/h
H - do 210 km/h
V - o 240 km/h
W - do 270 km/h
Y - do 300 km/h

3. Najveća dozvoljena masa vozila

Najveća dozvoljena masa vozila zahtjeva pneumatike koji imaju bar jednaku nosivost. Nosivost pneumatika napisana je na boku pneumatika u obliku indeksa nosivosti te se nalazi pokraj simbola za brzinu.

Primjer: 91 V

91 - indeks nosivosti (615 kg na pneumatik tj. 1230 kg na os)
V - simbol brzine (do 240 km/h)

4. Kada je pneumatik proizveden

Na svakom pneumatiku napisan je DOT, koji se sastoji od više podataka, a najvažniji su tjedan i godina proizvodnje pneumatika. U slučaju da je guma starija od 2000. godine, postoje tri broja, pri čemu zadnja godina označava godinu proizvodnje (456 - godina 1996).

Primjer: 2517

25 - 25. tjedan
17 - godina 2017

Objašnjenje oznake EU za pneumatike

Od studenog 2012. svi su novi pneumatici opremljeni naljepnicom s oznakom EU za pneumatike. Ako želite saznati više, posjetite Objašnjenje oznake EU za pneumatike.

Skladištenje i održavanje pneumatika

Rok trajanja pneumatika nemoguće je procjeniti, ali ga možete produljiti pravilnim skladištenjem i održavanjem. Pneumatici koji su pravilno skladišteni do 5 godina odgovaraju specifikaciji novog pneumatika te je njihova upotrebna vrijednost neumanjena. Na svakom pneumatiku napisan je DOT (Department of transportation) koji čine četiri broja, koja označavaju tjedan i godinu proizvodnje pneumatika.

Još nekoliko savjeta o održavanju:

  1. Tlak u pneumaticima provjerite bar jednom na mjesec ili prije putovanja na kojima ćete dostizati visoke brzine.
  2. Bar jednom mjesečno provjerite dubinu profila i habanje vaših pneumatika. Pneumatike treba mijenjati kada je profil potrošen do 1,6 mm.
  3. Pravilno podešavanje šasije –optika- važno je jer omogućuje bolju kontrolu vozila na cesti, štiti vaše pneumatike od nejednakog ili prebrzog trošenja i omogućuje štednju goriva te pozitivno utječe na prebrzu istrošenost šasije i posljedično cijelog vozila.
  4. Balansiranje spriječava prebrzo habanje, ali jednako tako i štiti ovjes, upravljački sustav i lažajeve vozila te pridodaje udobnoj vožnji. Balansiranost pneumatika dobro je provjeriti pri svakoj promjeni.
  5. Ako želite produljiti rok trajanja vaših pneumatika, preporučujemo da pneumatike mijenjate prvo iza, što se obično čini na svakih TRI DO PET tisuća kilometara, ovisno o vozilu i naputcima proizvođača vozila. Na taj ćete način potići ujednačenije trošenje, dulji rok trajanja pneumatika i optimalno prijanjanje pneumatika s kolnikom u svakom trenutku.
  6. Ventili imaju značajnu ulogu kod održavanja nepropusnosti pneumatika. Preporučuje se da se kod svakog mijenjanja pneumatika, promijene i ventili.

Kada i zašto mijenjati ljetne pneumatike za zimske?

Korištenje zimske opreme u SLO prema zakonu obavezno je od 15. studenog do 15. ožujka, no stručnjaci preporučuju zamjenu pneumatika sa zimskim kada temperature padnu ispod 7*C. Zimski pneumatici osiguravaju veću sigurnost ako ih stavimo na sva četiri kotača, što zakon i propisuje.
Gazeća površina ljetnog pneumatika pri temperaturama nižim od 7*C stvrdne se. To uzrokuje slabije prijanjanje na kolniku, što onda utječe na dulji put kočenja. Zimski pneumatici u usporedbi s ljetnim, mekši su i osiguravaju bolje prijanjanje pri niskim temperaturama, imaju manji otpor kotrljanja, što pozitivno utječe na potrošnju goriva.

Što znače oznake na zimskim pneumaticima: M+S?

Na zimskim pneumaticima nalazi se zakonom dodjeljena oznaka M+S (javljaju se i inačice M&S te M.S., a slova su početna slova engleskih riječi za blato (mud) i snijeg (snow)). Simbol pahuljice nalazi se na pneumaticima koji zadovoljavaju kriterije posebnog testa u zimskim uvjetima i na taj način dosežu visoku razinu prijanjanja, puta kočenja, vodljivosti te drugih kriterija koji su važni kod vožnje u zimskim uvjetima. Pahuljica se nalazi na svim zimskim pneumaticima kojima trguje Sava Tires: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Debica.

Izbočine na pneumaticima

Više puta pogledajte da gume nemaju izbočine ili zareze, pogotovo ako ste prešli preko oštrih rubova (rupa, kamen, nogostup, rubnik, bankina, veća jama, uspornik...). No oštećenja mogu postati vidljiva i nakon većeg broja kilometara.

Tlak u pneumaticima

Pneumatici se moraju redovno pregledavati i održavati. Ako je tlak za 20% niži od propisanog, broj prevoženih kilometara smanji se za 30%, a poveća se i potrošnja goriva.

Tresenje pneumatika tijekom vožnje

Ako tijekom vožnje osjetite da se pneumatici tresu, odmah odite kod vulkanizera da pronađe uzrok.

Starenje guma

Gume stare zbog fizikalnih i kemijskih procesa, što utječe na njihovu upotrebljivost. To vrijedi i za nekorištene ili malo korištene gume. Zato preporučujemo da:

  • nakon 6 godina koristite samo one gume koji su prije uvijek korišteni u normalnim uvijetima;
  • gume na karavan prikolicama zamijenite nakon 6, a najkasnije nakon 8 godina;
  • rezervni kotač stariji od 6 godina koristite samo u nuždi.

Punjenje guma

Gume punite do tlaka koji je propisao proizvođač vozila. Ako tih podataka nema, poštujte tlakove za punjenje proizvođača pneumatika. Tlak kontrolirajte svakih 14 dana, odnosno po potrebi. Osobito budite pažljivi kod tlaka u gumama na unutarnjim pozicijama dvojnih kotača. Prenizak tlak u gumi uzrokuje trajna oštećenja gume. S jako smanjenim tlakom ili bez tlaka čak i u slučaju defekta, ne smijete voziti ni na kraće udaljenosti.

Kupnja dvaju pneumatika

Kada kupite samo dva pneumatika namjestite ih obavezno samo na zadnju os, bez obzira na pogon vašeg automobila.

Kako znamo da pneumatik više nije upotrebljiv?

Po cijeloj širini dezena gazeće površine provjerimo dubinu kanala. Iz tehničke perspektive preporučuje se mijenjanje ljetnih pneumatika kada je dubina kanala manja od 3 mm. Zakonski propisana minimalna dubina kanala kod nas, kao i u većini europskih država je 1,6 mm.

Briga i zaštita okoliša

U našem poduzeću zalažemo se za zaštitu okoliša i zato brinemo o racionalnoj potrošnji energenata te odgovornom zbrinjavanju otpada. Svi zaposlenici svjesni su koliko je zaštita okoliša važna i doprinose životu u skladu s prirodom.